Η τάση των γυναικών TikToker που γονάτισε τους λιανοπωλητές

Η τάση των γυναικών TikToker που γονάτισε τους λιανοπωλητές Η τάση των γυναικών TikToker που γονάτισε τους λιανοπωλητές

Μια νέα τάση που ακολουθούν, κυρίως γυναίκες influencer, στο TikTok είναι εκείνη με το hashtag #KeepOrReturn. Με λίγα λόγια, η τάση «να το κρατήσω ή να το επιστρέψω;».

Σύμφωνα με αυτό το trend, διάφορες influencer πραγματοποιούν μεγάλες παραγγελίες, κυρίως ρούχων τα οποία φοράνε και επιδεικνύουν στους ακόλουθούς τους. Στη συνέχεια, ρωτούν τους ακόλουθούς τους αν θα το κρατήσουν ή αν θα το επιστρέψουν στο κατάστημα αγοράς.

Όσο αθώα και αν φαίνεται αυτή η νέα τάση, έχει προκαλέσει τρομερή ζημιά στους λιανοπωλητές. Συγκεκριμένα, οι επιστροφές έφτασαν τα 7 δισεκατομμύρια λίρες ετησίως εξ αιτίας αυτού του trend!

Σύμφωνα με το TikTok, περισσότερα από 11 εκατομμύρια βίντεο αναρτήθηκαν στην πλατφόρμα με αυτό το hashtag. Παράλληλα, σχεδόν το 70% των αγοραστών της Generation Z παραδέχεται ότι πραγματοποιεί τεράστιες παραγγελίες, ενώ προκαταβολικά σκόπευαν να επιστρέψουν το εμπόρευμα πίσω στα καταστήματα.

@bellsmessina

‘Yes! Keep!!” is the vibe I’m aiming for when it comes to clothing right now 💕 @Petal & Pup coming through with soooo many options! DC: BELLA20 #tryonhaul #tryonwithme #keeporreturn #motherhood #motherhoodunfiltered #momstyle #momlife #outfitideas #outfitinspo

♬ original sound – Bella Messina
@sophiemoulds

The ODD MUSE CO-ORD – what do we think keep or rerurn? #keeporreturn #oddmuse

♬ original sound – Sophie Moulds ✨

Οικονομική καταστροφή δηλώνουν εταιρείες

Οι εταιρείες λιανικής πώλησης αναγκάζονται να λάβουν μέτρα για να αντιμετωπίσουν τις αυξανόμενες απώλειες από τις μαζικές επιστροφές προϊόντων, εισάγοντας νέους κανόνες και χρεώσεις που στοχεύουν να περιορίσουν αυτό το φαινόμενο. Οι επιστροφές κοστίζουν σημαντικά στις εταιρείες, οι οποίες πλέον αναζητούν τρόπους να αντισταθμίσουν αυτά τα κόστη.

Χρέωση επιστροφών για μείωση των απωλειών

Μια από τις πρώτες εταιρείες που επέλεξαν να λάβουν δραστικά μέτρα ήταν η Asos, η οποία αντιμετώπιζε αυξημένο αριθμό επιστροφών από πελάτες που αγόραζαν πολλά αντικείμενα και επέστρεφαν σχεδόν όλα. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, οι επαναλαμβανόμενες επιστροφές κόστιζαν περίπου 6 λίρες ανά παραγγελία. Για να περιορίσει αυτή την πρακτική, η Asos αποφάσισε να χρεώνει πλέον 3,95 λίρες για επιστροφές, εφόσον η συνολική αξία των προϊόντων που κρατήθηκαν από μια παραγγελία είναι κάτω των 40 λιρών.

Παρόμοιες κινήσεις από άλλες εταιρείες

Η Boohoo είχε ήδη εφαρμόσει χρεώσεις για επιστροφές από το 2022, αλλά πρόσφατα άλλαξε την πολιτική της για τους πελάτες της κατηγορίας “premier”, οι οποίοι πληρώνουν ετήσια συνδρομή 7,99 λίρες για απεριόριστη παράδοση την επόμενη ημέρα και δωρεάν επιστροφές. Αυτή η κίνηση έδειξε πως ακόμα και για τους πιστούς πελάτες, η Boohoo προσπαθεί να περιορίσει τις επιστροφές που επιβαρύνουν την εταιρεία.

Η Zara, από την πλευρά της, χρεώνει 1,95 λίρες για τις επιστροφές ειδών που αγοράστηκαν μέσω του διαδικτύου, με την αξία να αφαιρείται από την επιστροφή χρημάτων. Ωστόσο, παραμένει η δυνατότητα για δωρεάν επιστροφή προϊόντων στα φυσικά καταστήματα, κάτι που προσφέρει ένα ευέλικτο μοντέλο στους πελάτες της.

Τάσεις σε ολόκληρο τον κλάδο

Αυτή η νέα πολιτική επιστροφών δεν είναι μεμονωμένο φαινόμενο. Εταιρείες όπως οι H&M, Sports Direct και River Island έχουν επίσης υιοθετήσει παρόμοιες χρεώσεις για τις επιστροφές προϊόντων, καθώς αντιμετωπίζουν απώλειες από τις αυξημένες επιστροφές. Η αυστηρότερη πολιτική επιστροφών είναι μια αντίδραση των λιανοπωλητών στην ανάγκη για διατήρηση κερδοφορίας σε έναν κλάδο όπου οι επιστροφές προϊόντων συχνά καταλήγουν να αυξάνουν το κόστος της λειτουργίας τους.

Add a comment

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Keep Up to Date with the Most Important News

By pressing the Subscribe button, you confirm that you have read and are agreeing to our Privacy Policy and Terms of Use