Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, συμμετείχε σε σημαντική συζήτηση στο πλαίσιο του 4ου καινοτόμου συνεδρίου Greece Talks, το οποίο φιλοξενήθηκε στη Θεσσαλονίκη και συνδιοργανώθηκε από το Travel.gr και το «Πρώτο Θέμα». Με στόχο να αναδείξει τις δυνατότητες και τις προκλήσεις της πόλης, η συζήτηση επικεντρώθηκε στην ποιότητα ζωής και την ανθρώπινη διάσταση των σύγχρονων πόλεων, ενώ δεν έλειψε η αναφορά στις εξελίξεις στον τομέα των υποδομών, με την επέκταση του μετρό και τα έργα της πόλης να κεντρίζουν το ενδιαφέρον.
Συζητώντας για την επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά, ο κ. Ταχιάος επισήμανε την πρόοδο που σημειώνεται και την επίλυση σημαντικών ζητημάτων. Εξήγησε ότι το έργο, αν και σύνθετο, βρίσκεται σε καλό δρόμο και ότι μέχρι το τέλος του 2025 το μετρό θα επεκταθεί και στη συγκεκριμένη περιοχή. Ωστόσο, αναφέρθηκε και στις διακοπές της λειτουργίας του μετρό που ενδέχεται να είναι απαραίτητες για να συνδυαστούν οι εργασίες. Ανάλογα με τις συνθήκες, οι διακοπές θα μπορούσαν να είναι είτε συνεχείς είτε κατανεμημένες σε επιμέρους τμήματα, κάτι που θα ανακοινωθεί κατά την ενσωμάτωσή της στην κύρια γραμμή του μετρό.
Η επέκταση του μετρό αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα έργα της πόλης, με τον κ. Ταχιάο να επισημαίνει ότι οι Θεσσαλονικείς δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την επέκταση προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», αν και ο ίδιος τάσσεται υπέρ της προτεραιότητας για τη βορειοδυτική περιοχή της πόλης. Αυτή η περιοχή, όπως εξήγησε, δεν έχει τις απαιτούμενες συγκοινωνιακές υποδομές και η δημιουργία νέων σταθμών, όπως αυτός στην Τερψιθέα, θα εξυπηρετήσει τόσο τους κατοίκους όσο και τους επισκέπτες του μουσείου που θα δημιουργηθεί στο στρατόπεδο Παύλου Μελά.
Μιλώντας για την ανάγκη να συνδεθεί το αεροδρόμιο με το μετρό, ο υφυπουργός αναγνώρισε τη σημασία μιας τέτοιας σύνδεσης και προανήγγειλε την εξερεύνηση λύσεων όπως το monorail, το οποίο θα μπορούσε να συνδέσει το αεροδρόμιο με το μετρό. Επίσης, αναφέρθηκε στο έργο Flyover, το οποίο προχωρά σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα και θα είναι έτοιμο για χρήση μέχρι το 2027. Το έργο αυτό εντάσσεται στο συνολικό πλάνο για τη βελτίωση των υποδομών και τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις γύρω περιοχές, ενώ αναμένεται να μειώσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση, ιδιαίτερα στις περιοχές γύρω από τη Χαλκιδική.
Συζητώντας την ενίσχυση της ποιότητας ζωής στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Ταχιάος δήλωσε ότι η πόλη βρίσκεται σε καλύτερη θέση από την Αθήνα όσον αφορά τη χρήση ηλεκτρικών λεωφορείων. Παράλληλα, αναφέρθηκε στη σημασία να δημιουργηθεί ένα πρότυπο για τη Θεσσαλονίκη, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη των κατοίκων στην πόλη τους και το μέλλον της.
Η αύξηση του τουρισμού και η αναγνώριση της Θεσσαλονίκης ως διεθνές τουριστικό προορισμό συζητήθηκε και από άλλους συμμετέχοντες στο συνέδριο. Ο διευθύνων σύμβουλος της AVIS, Ανδρέας Ταπραντζής, επεσήμανε την αυξημένη δημοτικότητα της πόλης, η οποία αναμένεται να αυξήσει τις αφίξεις κατά 30% το 2025, κάτι που αντανακλά τη δυναμική που έχει η Θεσσαλονίκη στη διεθνή τουριστική αγορά. Επιπλέον, τόνισε την ανάγκη να ενισχυθούν οι διεθνείς αεροπορικές συνδέσεις και ο οδικός τουρισμός.
Η περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Αθηνά Αθανασιάδου-Αηδονά, επεσήμανε ότι η περιοχή επενδύει στον 12μηνο τουρισμό και στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, με στόχο να προστατευτεί η ποιότητα ζωής των μόνιμων κατοίκων, ενώ παράλληλα να αναπτυχθεί ο τουρισμός με τρόπο που να μην επηρεάζει αρνητικά την καθημερινότητα των πολιτών.
Η αναβάθμιση της Θεσσαλονίκης και η προώθηση μιας στρατηγικής βιώσιμης ανάπτυξης αποτελεί πλέον προτεραιότητα, με όλους τους αρμόδιους φορείς να συνεργάζονται για να διαμορφώσουν το μέλλον της πόλης, προκειμένου να είναι πιο φιλική και βιώσιμη για τους κατοίκους της και τους επισκέπτες της.