Με μικρή καθυστέρηση προχωρούν οι τελευταίες εργασίες για την ολοκλήρωση του υπαίθριου πάρκινγκ πλησίον του τερματικού σταθμού “Νέα Ελβετία” του μετρό Θεσσαλονίκης. Αν και αρχικά υπολογιζόταν ότι θα είναι έτοιμο στα μέσα Φεβρουαρίου, πλέον εκτιμάται ότι θα παραδοθεί εντός του πρώτου δεκαημέρου του Μαρτίου.
Οι χωματουργικές εργασίες και η περίφραξη του χώρου έχουν ήδη ολοκληρωθεί, ενώ έχουν διαμορφωθεί οι είσοδοι και έξοδοι του πάρκινγκ. Απομένει η ασφαλτόστρωση, η διαγράμμιση των θέσεων και η τοποθέτηση φωτισμού. Ο χώρος, που βρίσκεται βόρεια του σταθμού και δίπλα στα γήπεδα της οδού Παπαναστασίου, θα διαθέτει 400 θέσεις στάθμευσης.
Ο σκοπός του πάρκινγκ
Ο κύριος στόχος της δημιουργίας του είναι να εξυπηρετήσει τους οδηγούς από τις ανατολικές περιοχές της πόλης (Θέρμη, Πανόραμα, Περαία κ.λπ.), οι οποίοι θα μπορούν να σταθμεύουν δωρεάν και να συνεχίζουν τη μετακίνησή τους με το μετρό, μειώνοντας την κίνηση στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Αντιδράσεις και πιθανά προβλήματα
Καθώς πλησιάζει η στιγμή που το πάρκινγκ θα δοθεί προς χρήση, εγείρονται προβληματισμοί σχετικά με τη διαχείριση των θέσεων και το αν θα χρησιμοποιηθεί όπως αρχικά σχεδιάστηκε.
Υπάρχει ο κίνδυνος μόνιμης κατάληψης των θέσεων από κατοίκους της περιοχής, κάτι που θα ακύρωνε τον βασικό σκοπό του χώρου. Μάλιστα, με πρωτοβουλία ενός εφημέριου, κάτοικοι έχουν συγκεντρώσει υπογραφές, ζητώντας οι μισές θέσεις (200 από τις 400) να διατεθούν αποκλειστικά για τους μόνιμους κατοίκους.
Η υπόθεση έχει φτάσει στη διοίκηση του δήμου, ωστόσο, δεν έχει ληφθεί ακόμα απόφαση για το πώς θα διασφαλιστεί η σωστή λειτουργία του πάρκινγκ.
“Το πάρκινγκ είναι ελεύθερο και αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να αποκλείσουμε κανέναν, ούτε να ελέγχουμε ποιος παρκάρει και για πόσο. Το πρόβλημα είναι πολύ σύνθετο. Θα δούμε πως θα λειτουργήσει το πρώτο διάστημα, αν θα καταληφθεί και από ποιους και εφόσον χρειαστεί θα προχωρήσουμε σε κάποια μέτρα για τα οποία όμως αυτή τη στιγμή δεν είμαστε έτοιμοι”, δήλωσε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Πρόδρομος Νικηφορίδης.
Ζητήματα ελέγχου στάθμευσης
Ένα ακόμα ζήτημα που προκύπτει είναι η πιθανή χρήση του πάρκινγκ από φορτηγά και ημιφορτηγά, κάτι που θα έθετε εκτός λειτουργίας πολλές θέσεις στάθμευσης. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, για να αποφευχθεί κάτι τέτοιο, υπάρχει η σκέψη εγκατάστασης οριζόντιας μπάρας που θα επιτρέπει την είσοδο μόνο σε οχήματα κάτω από συγκεκριμένο ύψος.
Ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας, Κώστας Τσιαπακίδης, δήλωσε: “Σκοπός του πάρκινγκ είναι να εξυπηρετεί κυρίως όσους έρχονται από την ανατολική πλευρά, εκτός του πολεοδομικού συγκροτήματος. Αν καταληφθεί από περίοικους για να το χρησιμοποιούν ως μόνιμο δωρεάν πάρκινγκ, όλη η προσπάθεια για ενίσχυση του μετρό και περιορισμό των αυτοκινήτων από το κέντρο θα πάει χαμένη”.
Όπως ανέφερε, συζητείται το ενδεχόμενο να λειτουργεί το πάρκινγκ μόνο κατά τις ώρες λειτουργίας του μετρό, ώστε να αποφεύγεται η μακροχρόνια στάθμευση. Το πώς ακριβώς θα διασφαλιστεί η ομαλή χρήση του, θα αποφασιστεί τις επόμενες ημέρες από τη διοίκηση του δήμου.