Έτοιμο για λειτουργία το Μετρό Θεσσαλονίκης την 30ή Νοεμβρίου
Ο χρόνος πλησιάζει για την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, η οποία αναμένεται να παραδοθεί στις 30 Νοεμβρίου. Κάτοικοι και επισκέπτες της πόλης θα έχουν σύντομα στη διάθεσή τους ένα σύγχρονο μέσο σταθερής τροχιάς, που θα εξυπηρετεί τις καθημερινές τους μετακινήσεις στον κεντρικό άξονα της πόλης. Σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, η Ελληνικό Μετρό ΑΕ, η κοινοπραξία που ανέλαβε το έργο, και η εταιρεία λειτουργίας Thema εργάζονται ακατάπαυστα για να διασφαλίσουν ότι όλα θα είναι έτοιμα στην προθεσμία παράδοσης του έργου.
Δοκιμαστικές διαδρομές των συρμών πραγματοποιούνται σε καθημερινή βάση, καθώς γίνονται και οι τελικοί έλεγχοι των συστημάτων, με το Μετρό Θεσσαλονίκης να ενσωματώνει τις τελευταίες τεχνολογίες και αυστηρά πρότυπα ποιότητας και λειτουργικότητας.
Ολοκλήρωση εργασιών σε σταθμούς
Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ολοκληρωθούν οι εργασίες αποκατάστασης στην Πλατεία Καπνεργατών και στον χώρο γύρω από το «Αλκαζάρ», όπου βρίσκεται η είσοδος του σταθμού «Βενιζέλου».
Χαρακτηριστικά της βασικής γραμμής
Η κύρια γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης εκτείνεται σε μήκος 9,6 χιλιομέτρων, με δύο σήραγγες μονής τροχιάς και συνολικά 13 σταθμούς (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη, Νέα Ελβετία). Στο Αμαξοστάσιο των 50.000 τ.μ. περιλαμβάνεται το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, επισκευαστική βάση και γραφεία.
Η ημερήσια κίνηση αναμένεται να φτάσει τους 254.000 επιβάτες, ενώ η μεταφορική ικανότητα θα ανέρχεται σε 18.000 επιβάτες ανά ώρα και ανά κατεύθυνση. Τα δρομολόγια στην αρχή θα εκτελούνται κάθε 2,5 λεπτά και αργότερα, με την προσθήκη νέων συρμών, κάθε 90 δευτερόλεπτα. Η διάρκεια του ταξιδιού από άκρο σε άκρο της γραμμής, με στάσεις σε όλους τους σταθμούς, θα είναι 17 λεπτά.
Με την ολοκλήρωση της Επέκτασης προς Καλαμαριά, το δεύτερο εξάμηνο του 2025, η συνολική επιβατική κίνηση θα φτάσει τους 313.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ θα μειωθεί η κυκλοφορία κατά περίπου 57.000 οχήματα, επιφέροντας μείωση των εκπομπών CO2 κατά 212 τόνους την ημέρα.
Σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και λειτουργικότητας
Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργεί με Αυτόματο Σύστημα (Driverless), καθιστώντας το ένα από τα πιο σύγχρονα και ασφαλή μετρό παγκοσμίως. Το σύστημα αυτό, που εξαπλώνεται στις μεγαλύτερες πόλεις του κόσμου, προσφέρει τα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και αξιοπιστίας, ενώ η λειτουργία του ελέγχεται συνεχώς με αυτόματους μηχανισμούς.
Οι σταθμοί του Μετρό διαθέτουν σταθερές θύρες στις αποβάθρες (PSD) που προφυλάσσουν τους επιβάτες και απομονώνουν τον χώρο των σηράγγων, όπου κινούνται και ηλεκτροδοτούνται οι συρμοί.
Ευελιξία στις δρομολογήσεις
Ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα του Αυτόματου Συστήματος είναι η δυνατότητα προσαρμογής των δρομολογίων ανάλογα με τη ζήτηση. Σε ώρες αιχμής ή αυξημένης επιβατικής κίνησης, το σύστημα μπορεί να αυξήσει τον αριθμό των δρομολογίων για καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού.
Τεχνολογικές καινοτομίες
Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα διαθέτει 18 πλήρως αυτοματοποιημένους συρμούς, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, αλλά θα υπάρχει συνοδός. Το σύστημα ελέγχου των τρένων χρησιμοποιεί ασύρματη μετάδοση για την ακριβή τοποθέτηση κάθε συρμού με απόκλιση μόλις ενός μέτρου.
Με όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά, το Μετρό Θεσσαλονίκης θα αποτελέσει ένα πρότυπο μέσο μαζικής μεταφοράς, που θα καλύπτει τις ανάγκες της πόλης με ασφάλεια, ταχύτητα και αξιοπιστία.