Μετρό Θεσσαλονίκης: η ντροπή της πόλης – Περπατούσαν με τα πόδια σε σήραγγα

Μετρό Θεσσαλονίκης: η ντροπή της πόλης - Περπατούσαν με τα πόδια σε σήραγγα Μετρό Θεσσαλονίκης: η ντροπή της πόλης - Περπατούσαν με τα πόδια σε σήραγγα

Άφθονες εικόνες ντροπής χαρίζει το Μετρό Θεσσαλονίκης στους κατοίκους της πόλης και όχι μόνο. Αυτή τη φορά, ένας συρμός ακινητοποιήθηκε και οι επιβάτες αναγκάστηκαν να αποβιβαστούν και να… περπατήσουν μέσα σε σήραγγα προς την ελευθερία τους!

Το περιστατικό συνέβη το απόγευμα του Σαββάτου, λίγο μετά τις 18:00, όταν ένας συρμός του Μετρό Θεσσαλονίκης, που είχε μόλις περάσει τον σταθμό Ανάληψη με κατεύθυνση τον ΝΣΣ, ακινητοποιήθηκε πριν φτάσει στον σταθμό Φλέμινγκ.

Αυτόπτες μάρτυρες ανέφεραν ότι η κυκλοφορία των συρμών διακόπηκε, αφήνοντας επιβάτες να περιμένουν στις αποβάθρες.

Ένας επιβάτης που μίλησε στον Ραδιοφωνικό Σταθμό Θεσσαλονίκης περιέγραψε την εμπειρία του: «περίπου στα μέσα της διαδρομής ακούστηκε ένα μπαμ σταματήσαμε στο τούνελ. Μείναμε στα 20 λεπτά μέσα μας είπαν ελάτε προς τα πίσω και βγήκαμε και περπατήσαμε μέσα στο τούνελ για περίπου πέντε λεπτά και βγήκαμε στη Φλέμινγκ». Στη συνέχεια, οι επιβάτες αναγκάστηκαν να περιμένουν 35 λεπτά για νέο συρμό, ενώ ο ίδιος επέλεξε να πάρει ταξί.

Η βλάβη προκάλεσε διακοπή των δρομολογίων για περισσότερο από μισή ώρα. Σύμφωνα με την εταιρεία THEMA, «τα δρομολόγια από σταθμό Νέα Ελβετία μέχρι σταθμό Πανεπιστήμιο διεξάγονται μόνο μέσω της τροχιάς 1» λόγω τεχνικών προβλημάτων.

Πολιτική αντιπαράθεση για την ασφάλεια του Μετρό
Η βλάβη προκάλεσε συζήτηση στη Βουλή κατά τη διάρκεια της συζήτησης για τον προϋπολογισμό του 2025. Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ζήτησε διευκρινίσεις σχετικά με το αν είχαν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες διαδικασίες ασφαλείας πριν την έναρξη λειτουργίας του Μετρό. «Χρειάστηκε να σταματήσουν οι συρμοί, οι επιβάτες να περπατήσουν σε σήραγγες», τόνισε.

Ο υπουργός Επικρατείας, Μάκης Βορίδης, υποστήριξε ότι «ακολουθήθηκαν όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας» και διαβεβαίωσε ότι «δεν υπάρχει οποιοσδήποτε κίνδυνος ή ζήτημα ασφαλείας».

Ωστόσο, ο Αλέξης Χαρίτσης από τη Νέα Αριστερά δήλωσε ότι η τήρηση των πρωτοκόλλων «δεν συνιστά πειστική απάντηση», ενώ το ΠΑΣΟΚ, μέσω του Δημήτρη Μάντζου, ανέφερε πως από τις αρχές Νοεμβρίου είχε θέσει ερωτήματα για την ετοιμότητα του έργου. Επισήμανε μάλιστα ότι η κυβέρνηση στις 26 Νοεμβρίου κατέθεσε τροπολογία παραδεχόμενη πως δεν είχαν προβλεφθεί οι διαδικασίες για την αδειοδότηση του Μετρό.

Από το ΚΚΕ, ο Νίκος Καραθανασόπουλος σχολίασε: «Η λογική του “πάμε και όπου βγει” καταγράφεται και στο τρενάκι στο Πήλιο και πιο σοβαρά στο Μετρό Θεσσαλονίκης».

Η απάντηση της κυβέρνησης
Ο Μάκης Βορίδης χαρακτήρισε το περιστατικό ως «συνηθισμένη διακοπή ηλεκτροδότησης που μπορεί να συμβεί σε κάθε Μετρό παγκοσμίως» και επανέλαβε ότι «τα πρωτόκολλα ασφαλείας έχουν εφαρμοστεί πλήρως». Η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος της ΝΔ, Άννα Ευθυμίου, πρόσθεσε ότι οι διαδικασίες ασφαλείας έχουν εγκριθεί από διεθνείς οργανισμούς, τονίζοντας ότι «δεν υπήρξε κανένας κίνδυνος για τους επιβάτες».

Ο Νίκος Ταχιάος διευκρίνισε πως το πρόβλημα προκλήθηκε από «τεχνικούς λόγους που σχετίζονται με ένα ζεύγος διακοπτών» και όχι από ανθρώπινη αμέλεια. Επιπλέον, ανέφερε ότι τα UPS συστήματα δεν διαθέτουν την απαιτούμενη ισχύ για να συνεχίσουν την κίνηση των συρμών σε τέτοιες περιπτώσεις.

Καταλήγοντας, διαβεβαίωσε ότι «έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλεια του Μετρό Θεσσαλονίκης».

Keep Up to Date with the Most Important News

By pressing the Subscribe button, you confirm that you have read and are agreeing to our Privacy Policy and Terms of Use