Το UNICEF αναφέρει ότι τουλάχιστον 242 εκατομμύρια μαθητές αντιμετώπισαν προβλήματα στην εκπαίδευσή τους λόγω των ακραίων καιρικών φαινομένων το 2024. Αυτό αντιστοιχεί σε ένα παιδί στα επτά που πηγαίνει από το νηπιαγωγείο έως το λύκειο σε 85 χώρες παγκοσμίως. Η κυριότερη αιτία των προβλημάτων ήταν η ακραία ζέστη, με πάνω από 171 εκατομμύρια μαθητές να επηρεάζονται.
Χώρες όπως το Μπανγκλαντές, η Καμπότζη, η Ινδία, η Ταϊλάνδη και οι Φιλιππίνες αντιμετώπισαν σοβαρά προβλήματα λόγω της αύξησης της θερμοκρασίας. Το Αφγανιστάν επίσης επλήγη από καύσωνες και πλημμύρες που προκάλεσαν ζημιές σε πολλά σχολεία. Οι παγκόσμιες θερμοκρασίες ανήλθαν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα το 2024, με αύξηση 1,55 βαθμούς Κελσίου.
Η επικεφαλής του UNICEF επισημαίνει ότι τα παιδιά είναι πιο ευάλωτα στις κλιματικές αλλαγές και τα ακραία φαινόμενα. Τα παιδιά δυσκολεύονται να προσαρμοστούν σε αυτές τις συνθήκες και η εκπαίδευσή τους διακόπτεται συχνά. Οι αριθμοί των επηρεαζόμενων μαθητών είναι ανησυχητικοί, και η κατάσταση μπορεί να επιδεινωθεί αν δεν ληφθούν μέτρα για την αντιμετώπιση του κλίματος.
Σύμφωνα με την έκθεση του UNICEF, η Νότια Ασία επηρεάστηκε περισσότερο από τα ακραία καιρικά φαινόμενα, με την Ανατολική Ασία και τον Ειρηνικό να ακολουθούν. Επιπλέον, πολλά σχολεία έκλεισαν λόγω καταστροφικών φυσικών φαινομένων όπως ο τυφώνας Γιάγκι. Η εκπαίδευση πρέπει να είναι στο επίκεντρο των προσπαθειών για την προσαρμογή στις κλιματικές αλλαγές, σύμφωνα με την UNICEF.