Η Ελλάδα βρίσκεται σε μια κρίσιμη κατάσταση όσον αφορά την ηλικία των οχημάτων της, με μέσο όρο τα 17,3 έτη, ο οποίος είναι ο υψηλότερος στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η πρωτοβουλία για την υποχρεωτική απόσυρση οχημάτων που πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά την ελληνική αγορά αυτοκινήτων.
Μεταξύ των κριτηρίων που εξετάζονται για την υποχρεωτική απόσυρση των οχημάτων είναι η ακινησία τους. Οχήματα που παραμένουν ακινητοποιημένα για μεγάλο χρονικό διάστημα θα θεωρούνται απόβλητα και θα οδηγούνται προς ανακύκλωση.
Επίσης, ο τεχνικός έλεγχος αποτελεί σημαντικό κριτήριο για την υποχρεωτική απόσυρση. Οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ για δύο συνεχόμενα έτη ή απέτυχαν στον έλεγχο χωρίς να επιδιορθωθούν οι βλάβες τους θα αποσύρονται υποχρεωτικά.
Τέλος, το κόστος επισκευής αποτελεί ένα ακόμα κριτήριο για την υποχρεωτική απόσυρση οχημάτων. Σε περιπτώσεις όπου το κόστος επισκευής σοβαρών ζημιών υπερβαίνει την αξία του οχήματος, θα προτείνεται η απόσυρση του.