Όλα ξεκίνησαν όταν οι ελεγκτές δήλωσαν ότι «επιστρέφουν» στο κανονικό όριο δυναμικότητας του αεροδρομίου, το οποίο, όπως υποστηρίζουν, είχε ξεπεραστεί σημαντικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Έτσι, για τον Οκτώβριο θα εξυπηρετούνται 23 αφίξεις ανά ώρα αντί για 31 που είχαν δεσμευτεί, και 33 αναχωρήσεις αντί για 36. Την Παρασκευή ο αριθμός αφίξεων μειώθηκε σε 28 ανά ώρα, έναντι 36 το καλοκαίρι.
Εν τω μεταξύ σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση της Aegean, η χωρητικότητα των αφίξεων περιορίστηκε κατά 25%, προκαλώντας καθυστερήσεις 30–40 λεπτών, οι οποίες αυξήθηκαν στη διάρκεια της ημέρας.
Πέραν των προβλημάτων των καθυστερήσεων που έχουν ήδη δημιουργηθεί, περισσότερα προβλήματα αναμένεται να προσθέσει η εξαγγελθείσα απεργία της 1ης Οκτωβρίου με τις δύο εγχώριες αεροπορικές εταιρείες, Aegean και Sky Express, να έχουν προαναγγείλει ευελιξία όσον αφορά στα δρομολόγια προς τους ταξιδιώτες, εφόσον δεν κηρυχθεί παράνομη η απεργία.
Δείτε συνταγές από όλο τον κόσμο εδώ!
Η απόφαση των ελεγκτών συμπίπτει με τη δημόσια διαβούλευση του υπουργείου Μεταφορών για τον διοικητικό μετασχηματισμό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Φαίνεται ότι το όλο ζήτημα έχει να κάνει και με τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου αλλά και το σύνηθες θέμα των υπερωριών και των πρόσθετων αποδοχών δεδομένου ότι όλη αυτή την περίοδο οι ελεγκτές καλούνται να διαχειριστούν πολύ μεγαλύτερο όγκο πτήσεων στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας το οποίο συνεχίζει κάθε μήνα να κινείται αυξητικά.
Σε σχέση με το νομοσχέδιο, από πλευράς του αρμόδιου υπουργείου, επικοινωνείται ότι θα βελτιώσει τις συνθήκες συνολικά στις αερομεταφορές και τη διαχείριση του ζητήματος της εναέριας κυκλοφορίας. Σημειωτέον ότι μόλις την περασμένη Τετάρτη από το βήμα του συνεδρίου Υποδομών Μεταφορών ITC 2025 ο κ. Γιώργος Σαουνάτσος, Διοικητής της ΥΠΑ, ανέφερε ότι τίθεται τις επόμενες ημέρες σε διαβούλευση το νομοσχέδιο για την αναδιοργάνωση και τον μετασχηματισμό της ΥΠΑ, σε ΝΠΔΔ, με βασικό στόχο, σύμφωνα με τον ίδιο, «να αποκτήσει πλέον μια πιο ευέλικτη δομή με ένα λιτό οργανόγραμμα». Παράλληλα, σε λίγες ημέρες ορκίζονται οι 97 επιτυχόντες του πρώτου διαγωνισμού πρόσληψης ελεγκτών που ολοκληρώθηκε τον περασμένο Απρίλιο, ενώ μέσα στο α’ τρίμηνο του 2026 θα ακολουθήσει η πρόσληψη 72 ελεγκτών ακόμη.
Σύμφωνα με την Καθημερινή, το σχέδιο νόμου δεν προβλέπει αυτοτελή, διοικητικά και οικονομικά ανεξάρτητη υπηρεσία αεροναυτιλίας, κάτι που ζητούν οι ελεγκτές ώστε να διαχειρίζονται απευθείας τα τέλη κυκλοφορίας που εισπράττει η ΥΠΑ από τον Eurocontrol. Το ποσό αυτό εκτιμάται σε περίπου 220 εκατ. ευρώ για το 2024, με μεγάλο μέρος του να κατευθύνεται σε υπερωρίες και επιδόματα των ελεγκτών. Σύμφωνα με πηγές της αγοράς που επικαλείται η εφημερίδα, οι ελεγκτές φέρονται να ζητούν την παγίωση αυτών των μπόνους στις τακτικές απολαβές τους. Οι ίδιοι εντάσσονται ήδη στην κλίμακα των υψηλά αμειβόμενων δημοσίων υπαλλήλων, με ετήσιες αποδοχές που φτάνουν έως και 125.000 ευρώ, κάτι που επεσήμανε και ο αρμόδιος υπουργός σε συνέντευξή του.
Η ταλαιπωρία για εκατοντάδες ταξιδιώτες στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» συνεχίστηκε και σήμερα, με τις πτήσεις εσωτερικού και εξωτερικού να καθυστερούν το πρωί κατά 30 έως 40 λεπτά. Οι καθυστερήσεις που, σύμφωνα με την ΕΡΤ, αφορούσαν πάνω από 266 πτήσεις, θα συνεχιστούν, όπως φαίνεται, αφού οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας αποφάσισαν τον έλεγχο 28 πτήσεων ανά ώρα και όχι 36 που είχαν καταλήξει να διαχειρίζονται.