Η Θεσσαλονίκη ζει μια ιστορική στιγμή καθώς σήμερα εγκαινιάζεται το Μετρό της πόλης, μετά από χρόνια αναμονής και πολλές δυσκολίες στην ολοκλήρωσή του. Η τελετή έναρξης πραγματοποιείται στο αμαξοστάσιο Πυλαίας, όπου οι επίσημοι προσκεκλημένοι και οι πολιτικοί εκπρόσωποι της πόλης και της κυβέρνησης παρακολουθούν τη λειτουργία του νέου σιδηροδρομικού μέσου.
Ομιλίες και Χαιρετισμοί στην Τελετή Έναρξης
Η τελετή ξεκίνησε με την ομιλία του Νίκου Κουρέτα, διευθύνοντα συμβούλου της Ελληνικό Μετρό, ο οποίος αναφέρθηκε στην πρόοδο του έργου και τα στάδια που χρειάστηκε να περάσει για να φτάσει στην ολοκλήρωσή του. Ανέφερε ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα σύγχρονο και ασφαλές μέσο που θα αναβαθμίσει την καθημερινότητα των κατοίκων, τονίζοντας τον σταθμό Βενιζέλου ως ένα παγκόσμιο τοπόσημο που συνδέει την ιστορία της πόλης με την τεχνολογία του μέλλοντος.
Μήνυμα Δήμαρχου Θεσσαλονίκης για το Μέλλον της Πόλης
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, υπογράμμισε τη σημασία της σημερινής ημέρας και σημείωσε ότι το Μετρό αποτελεί το πρώτο μεγάλο βήμα για την αναπτυξιακή αναγέννηση της πόλης. Ο δήμαρχος αναφέρθηκε στις καθυστερήσεις του έργου και ζήτησε από τον πρωθυπουργό να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για την επέκταση του Μετρό, ώστε να καλύψει όλο το πολεοδομικό συγκρότημα μέχρι το 2040, μαζί με όλα τα μεγάλα έργα υποδομής που είναι απαραίτητα για την πόλη.
Σημαντική Συμβολή του Ομίλου ΑΚΤΩΡ
Ο Αλέξανδρος Εξάρχου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΑΚΤΩΡ, ο οποίος ανέλαβε το κατασκευαστικό κομμάτι του έργου, μοιράστηκε τις δικές του σκέψεις και εντυπώσεις. Τόνισε ότι το έργο αυτό είναι αποτέλεσμα της πολιτικής βούλησης και ότι παραδίδεται ένα μετρό που θα μπορούσε να ζήλευαν ακόμα και οι ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Ο ίδιος αναφέρθηκε και σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον πρωθυπουργό, όταν το έργο ανέλαβε ο όμιλος, με στόχο να παραδοθεί τον Νοέμβριο του 2024.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης ως Αναπόσπαστο Μέρος της Πόλης
Ο Απόστολος Τζιτζικώστας, περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, εξέφρασε τη συγκίνησή του για την ολοκλήρωση του έργου, επισημαίνοντας ότι πρόκειται για το τελευταίο έργο που εγκαινιάζει ως περιφερειάρχης και το πρώτο που παρακολουθεί από τη θέση του Επιτρόπου της ΕΕ. Αναφέρθηκε στην ιστορική σημασία του έργου και τη δέσμευσή του για την επιτάχυνση της επέκτασης του μετρό προς Καλαμαριά και άλλες περιοχές της Θεσσαλονίκης.
Υφυπουργός Υποδομών: Ένα Έργο που Πέρασε Δυσκολίες
Ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, μίλησε με συγκίνηση για τη μεγάλη πρόοδο του έργου, αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες που προέκυψαν λόγω πολιτικών και οικονομικών παθογενειών. Έκανε αναφορά σε πρώην δημάρχους της πόλης, όπως ο Σωτήρης Κούβελας και ο εκλιπών Γιάννης Μπουτάρης, οι οποίοι συνέβαλαν καθοριστικά στην προώθηση του έργου. Ο κ. Ταχιάος τόνισε ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης δεν είναι μόνο μια ολοκλήρωση, αλλά ένα σημείο εκκίνησης για το μέλλον της πόλης.
Σύγχρονο και Ασφαλές Μέσο Μετακίνησης για τους Θεσσαλονικείς
Η λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης αναμένεται να επηρεάσει θετικά την καθημερινότητα των πολιτών, με 13 σύγχρονους σταθμούς και 9,6 χλμ. γραμμής. Οι συρμοί, οι οποίοι κινούνται χωρίς οδηγό και έχουν συνοδό, είναι πλήρως κλιματιζόμενοι και διαθέτουν τα πιο σύγχρονα συστήματα ασφαλείας. Η καθημερινή εξυπηρέτηση αναμένεται να εξυπηρετεί 313.000 επιβάτες, ενώ το έργο θα συντελέσει στη μείωση των κυκλοφοριακών προβλημάτων και της ρύπανσης στην πόλη.
Δωρεάν Μετακινήσεις και Νέες Τιμές Εισιτηρίων
Από σήμερα, οι Θεσσαλονικείς μπορούν να χρησιμοποιούν το Μετρό δωρεάν για τέσσερις ημέρες, ενώ από την 1η Δεκεμβρίου η επιβίβαση θα κοστίζει 0,60 ευρώ για τις καθημερινές διαδρομές. Η μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών θα είναι διαθέσιμη για 16 ευρώ, ενώ προβλέπεται και ειδική πολιτική για τις εκπτώσεις σε ευπαθείς ομάδες και κατοίκους περιοχών πλησίον του Μετρό.
Αναμένουμε την Επέκταση και το Μέλλον του Μετρό
Με την ολοκλήρωση του έργου, το Μετρό Θεσσαλονίκης αναμένεται να αποτελέσει τον κύριο άξονα μετακίνησης για χιλιάδες κατοίκους και επισκέπτες της πόλης. Η επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά και άλλες περιοχές της Θεσσαλονίκης αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω το σύστημα και να εξυπηρετήσει περισσότερους επιβάτες καθημερινά.