Το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι ένα έργο που έχει αναμφίβολα επαναπροσδιορίσει τον τρόπο μετακίνησης στην πόλη. Με τους 13 υπερσύγχρονους σταθμούς που περιλαμβάνει, αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι της υποδομής της περιοχής. Ο σταθμός «Βενιζέλου» θεωρείται το «στέμμα» του έργου, καθώς αποτελεί το σημείο εκκίνησης των αποκαλυπτηρίων του.
Η τελετή των εγκαινίων του Μετρό της Θεσσαλονίκης προγραμματίζεται για αύριο, με την παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας και του πρωθυπουργού. Το τελετουργικό ξεκινάει από τον εντυπωσιακό σταθμό του μετρό στην Βενιζέλου, όπου θα πραγματοποιηθεί η επίσκεψη τους.
Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, είναι υπέρμαχος της διατήρησης των αρχαιοτήτων στον σταθμό και είναι υπεύθυνη για την ξενάγηση των πολιτικών αρχηγών στις αρχαιότητες της πόλης.
Ο σταθμός «Βενιζέλου» περιλαμβάνει πολύτιμα αρχαιολογικά ευρήματα, τα οποία αναδεικνύουν την ιστορία της Θεσσαλονίκης. Η επαναταποθέτησή τους στον σταθμό αποτελεί θέμα ακόμη και για τα αμερικανικά δίκτυα ενημέρωσης.
Το Μετρό της Θεσσαλονίκης αποτελεί ένα πλήρως αυτοματοποιημένο μέσο μεταφοράς, και οι λειτουργίες του συντονίζονται από κέντρο ελέγχου. Το επόμενο στοίχημα είναι η επέκτασή του προς Καλαμαριά, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025. Αυτό αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα δημόσια έργα της χώρας. Τα αποκαλυπτήρια του μετρό της Θεσσαλονίκης βρίσκονται στην τελική ευθεία, με τους 13 υπερσύγχρονους σταθμούς να αποτελούν το «στέμμα» του έργου. Οι δοκιμές είναι κρίσιμης σημασίας για την ασφάλεια των επιβατών και την τελική πιστοποίηση του έργου για την έκδοση της άδειας λειτουργίας. Η ΑΚΤΩΡ συνέβαλε στην εκπαίδευση του προσωπικού που θα αναλάβει τη λειτουργία του μετρό.
Η μελέτη ανάπτυξης του μετρό περιγράφει τις επεκτάσεις του έργου και την προσθήκη νέας γραμμής από Άνω Εύοσμο έως Χαριλάου. Πρόκειται για έργα της επόμενης δεκαετίας, απαιτώντας την εύρεση αναγκαίων πόρων για την υλοποίησή τους.
Η επίσημη τελετή εγκαινίων του μετρό της Θεσσαλονίκης προγραμματίζεται για αύριο με την επίσκεψη της Προέδρου της Δημοκρατίας και του πρωθυπουργού στον εντυπωσιακό σταθμό της Βενιζέλου. Οι πολιτικοί θα είναι οι πρώτοι που θα δουν το έργο ολοκληρωμένο.
Το Fox News αναφέρει τα αρχαιολογικά ευρήματα που αναβαθμίζουν την αισθητική των σταθμών του μετρό της Θεσσαλονίκης. Οι εκσκαφές έφεραν στο φως χιλιάδες αρχαιολογικά ευρήματα, από ρωμαϊκούς δρόμους έως τάφους.
Για τέσσερις ημέρες, το μετρό της πόλης θα μεταφέρει δωρεάν επιβάτες με ωράριο λειτουργίας από τις 5:30 π.μ. έως τις 2:30 π.μ. την Παρασκευή και το Σάββατο και από τις 5:30 π.μ. έως τις 12:30 π.μ. τις καθημερινές. Το μετρό της Θεσσαλονίκης αποτελεί ένα σημαντικό έργο για την πόλη και την ασφάλεια των επιβατών. Το Μετρό της Θεσσαλονίκης έχει ξεκινήσει τα αποκαλυπτήρια από τον σταθμό «Βενιζέλου», ο οποίος θεωρείται το «στέμμα» του έργου. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο σταθμός αυτός είναι ο κεντρικός σταθμός του μετρό, από όπου περνά η κύρια γραμμή του συστήματος. Είναι ένας σημαντικός κόμβος μεταφορών στη Θεσσαλονίκη και αποτελεί σημείο εκκίνησης για πολλούς επιβάτες.
Το κόστος του εισιτηρίου για το μετρό αναμένεται να ανέλθει στα 60 λεπτά. Ωστόσο, οι επιβάτες που θέλουν να χρησιμοποιήσουν και τα οδικά μέσα μετακίνησης θα πρέπει να αγοράσουν ένα επιπλέον εισιτήριο αντίστοιχης αξίας. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο σχεδιασμός για ένα ενιαίο εισιτήριο στην πόλη δεν μπορεί να υλοποιηθεί αυτή τη στιγμή λόγω της μη διαλειτουργικότητας των διαφόρων μέσων μεταφοράς.
Το νέο μετρό της Θεσσαλονίκης είναι πλήρως αυτοματοποιημένο με συστήματα που λειτουργούν χωρίς οδηγό. Αυτή η καινοτομία έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της ασφάλειας και την βελτίωση της εμπειρίας των επιβατών. Επίσης, για την εξοικείωση του κόσμου με το νέο μέσο, θα παρευρίσκονται συνοδοί εδάφους στους συρμούς κατά την πρώτη περίοδο λειτουργίας.
Η επόμενη προτεραιότητα για το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι η επέκταση του προς την Καλαμαριά, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025. Η εταιρεία που υλοποιεί το έργο έχει εκφράσει την πρόθεσή της να παραδώσει το έργο στο επιβατικό κοινό τους επόμενους μήνες, υπό την προϋπόθεση ότι θα αντιμετωπιστούν τυχόν ζητήματα που προέκυψαν λόγω καθυστέρησης στην κατασκευή.
Με βάση τη μελέτη ανάπτυξης του μετρό, προβλέπονται επεκτάσεις και μια νέα γραμμή από Άνω Εύοσμο έως Χαριλάου. Αυτά τα έργα είναι προγραμματισμένα για την επόμενη δεκαετία, με την προϋπόθεση ότι θα βρεθούν οι αναγκαίοι πόροι για την υλοποίησή τους. Πρόκειται για σημαντικά έργα που αναμένεται να βελτιώσουν σημαντικά το σύστημα μεταφορών στη Θεσσαλονίκη.